![]() |
|||||||
Καλωσήρθατε στην ιστοσελίδα του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ναυπάκτου! ![]() |
|||||||
|
![]() |
Μαθηματικά Το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθηματικών στα ΕΕΕΕΚ, μέσα στο πλαίσιο παροχής επαγγελματικών ή έστω προεπαγγελματικών δεξιοτήτων, συντήρησης και βελτίωσης των βασικών γνώσεων και ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων, θέτει ως ειδικούς σκοπούς
Οι σκοποί και οι στόχοι, που θέτει το αναλυτικό πρόγραμμα, είναι αρκετά δύσκολο να υλοποιηθούν στο σύνολό τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στα ΕΕΕΕΚ φοιτούν μαθητές με σημαντικές δυσκολίες μάθησης και μαθητές με προβλήματα αυτισμού και νοητική καθυστέρηση. Α.Σ. , Ε.Π. Γλώσσα Σκοπός της γλωσσικής διδασκαλίας στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να χειρίζονται με επάρκεια και αυτοπεποίθηση, υπεύθυνα και δημιουργικά τον προφορικό και γραπτό λόγο και η ενδυνάμωση της επικοινωνιακής ικανότητας και συναισθηματικής ανάπτυξης με τελικό στόχο την κοινωνική προσαρμογή και την αυτονομία. Το περιεχόμενο όσο και ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος είναι προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες του κάθε μαθητή. Ανάλογα με το γνωστικό επίπεδο κάθε μαθητή οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες ποικίλουν από προγραφικές - προαναγνωστικές, δραστηριότητες πρώτης ανάγνωσης και γραφής και πιο σύνθετες δραστηριότητες (κατανόηση κειμένου, σύνθεση κειμένου, παραγωγή γραπτού λόγου, ορθογραφία, γραμματική, ανάλυση απλών λογοτεχνικών κειμένων, ανάλυση απλών αρχαιοελληνικών κειμένων από μετάφραση π.χ. Ομήρου Οδύσσεια). Σε κάθε περίπτωση αυτό που θεωρείται πολύ σημαντικό είναι η σύνδεση του κάθε μαθήματος με την κοινωνική παργματικότητα με στόχο την καλύτερη δυνατή κοινωνική τους προσαρμογή. (συμπλήρωση αίτησης, κατανόηση προκήρυξης, σύνταξη βιογραφικού κ.α.). Ως προς τον τρόπο διδασκαλίας αυτό που λαμβάνεται υπόψη εκτός από τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή είναι και τα ενδιαφέροντά του και οι ιδιαίτερες κλίσεις του. Η διδασκαλία σε κάθε περίπτωση είναι εξατομικευμένη και στο βαθμό που είναι εφικτό ελκυστική. Για το λόγο αυτό συχνά χρησιμοποιούνται υλικά όπως πλαστελίνη, πηλός, μαρκαδόροι, κυρομπογιές, κόλλες, μαγνητάκια, ειδικές κάρτες με εικόνες και λέξεις κ.α. Επίσης, εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας εφαρμόζονται στην πράξη προκειμένου να προσελκύσουν το μαθητή και να οξύνουν την αντίληψή του, π.χ. θεατρικό παιχνίδι, μίμηση ρόλων, ζωγραφική, χαρτοκοπτική,ψυχοκινητική κ.α. Α.Σ., Μ.Π. Πληροφορική Οι ΅αθητές πρέπει να ΅άθουν να χρησι΅οποιούν τους Η/Υ σαν εργασιακό εργαλείο, να επικοινωνούν, να γνωρίζουν βασικές αρχές σχετικά ΅ε την τεχνολογία τους και να αναπτύσσουν δεξιότητες. Οι ΅αθητές πρέπει να είναι τελικά ενεργοί χρήστες του Η/Υ - να αυτενεργούν - και να ΅ην είναι ΅όνι΅α παθητικοί δέκτες των εντολών του εκπαιδευτικού παρά ΅όνον στο αρχικό στάδιο μετάδοσης της κάθε θε΅ατικής γνωσιακής προσέγγισης. Γ.Δ., Θ.Χ., Χ.Μ., Λ.Γ. Κοινωνιολογία Όταν μου ζητήθηκε στα πλαίσια της δημιουργίας και ανάπτυξης της παρούσας ιστοσελίδας, να γράψω ένα κείμενο όπου θα παρουσίαζα το μάθημα το οποίο και διδάσκω στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ναυπάκτου, ομολογώ ότι προβληματίστηκα ιδιαιτέρως. Και προβληματίστηκα, καθώς ως κοινωνιολόγος, έχω μάθει να δίνω προτεραιότητα στους ανθρώπους στους οποίους διδάσκω, και όχι στο τι διδάσκω. Κάπως έτσι θα προσπαθήσω να είναι και το παρών κείμενο. Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Συμβάλλει στη σωματική και πνευματική καλλιέργεια των παιδιών, στην ενίσχυση της υγείας καθώς και στην αρμονική τους ένταξη στη κοινωνία. Ειδικότερα:
Κ.Π., Ν.Μ. Μουσική Πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος της Μουσικής είναι η ανάπτυξη της αγάπης προς αυτή. Αυτό επιτυγχάνεται με βιωματικό τρόπο: έξυπνα και γρήγορα παιχνίδια που συνδυάζουν μουσική και κίνηση και συνοδεύονται από κρουστά όργανα (τύμπανα, ντέφια, τρίγωνα κλπ). Τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν ευχάριστα παραδοσιακά αλλά και σύγχρονα τραγούδια, τα οποία συνοδεύουν με μουσικά όργανα (όργανα συστήματος Orff: ντέφια, ξύστρες, μαράκες, τύμπανα κλπ). Τα μουσικά σύμβολα μαθαίνονται με απλό και προσιτό τρόπο μέσα από εικόνες, ήχους και ζωγραφικές παραστάσεις. Τα μουσικά ακούσματα και ερεθίσματα καλλιεργούνται μέσα από μουσικές ακροάσεις. Ζ.Κ. |
|||||