Καλωσήρθατε στην ιστοσελίδα του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ναυπάκτου!  

 

Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

 

 



 

Μαθηματικά

Το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθηματικών στα ΕΕΕΕΚ, μέσα στο πλαίσιο παροχής επαγγελματικών ή έστω προεπαγγελματικών δεξιοτήτων, συντήρησης και βελτίωσης των βασικών γνώσεων και ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων, θέτει ως ειδικούς σκοπούς

  • Την επίλυση προβλημάτων , την άσκηση στον προβληματισμό και στον υπολογισμό σε δραστηριότητες συναλλαγής στην καθημερινή ζωή των μαθητών
  • Την διαπραγμάτευση των πληροφοριακών δεδομένων και τη διαδικασία σκέψης
  • Την ενεργητική συμμετοχή του μαθητή
  • Την ανάπτυξη υπευθυνότητας και τη συγκέντρωση της προσοχής
  • Την κατανόηση και την απόκτηση βασικών μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων
  • Την εξοικείωση με το μαθηματικό λεξιλόγιο
  • Την ευχέρεια χρήσης του υπολογιστή τσέπης

Οι σκοποί και οι στόχοι, που θέτει το αναλυτικό πρόγραμμα, είναι αρκετά δύσκολο να υλοποιηθούν στο σύνολό τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στα ΕΕΕΕΚ φοιτούν μαθητές με σημαντικές δυσκολίες μάθησης και μαθητές με προβλήματα αυτισμού και νοητική καθυστέρηση.
Για την αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών παρέχεται βοήθεια σε μαθητές μέσα από υποστηρικτικό πλαίσιο που ξεκινάει και καταλήγει στο ίδιο το σχολείο. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης, και συγκεκριμένα για τον κάθε μαθητή με την κατάρτιση Ατομικού Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΑΠΕ). Στη κατάρτιση ΑΠΕ κάθε μαθητή συμμετάσχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, χωρίς να παραβλέπεται ο σημαντικός ρόλος της οικογένειας, της οποίας η συμμετοχή είναι τουλάχιστον ισότιμη.

Α.Σ. , Ε.Π.

Γλώσσα

Σκοπός της γλωσσικής διδασκαλίας στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να χειρίζονται με επάρκεια και αυτοπεποίθηση, υπεύθυνα και δημιουργικά τον προφορικό και γραπτό λόγο και η ενδυνάμωση της επικοινωνιακής ικανότητας και συναισθηματικής ανάπτυξης με τελικό στόχο την κοινωνική προσαρμογή και την αυτονομία.

Το περιεχόμενο όσο και ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος είναι προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες του κάθε μαθητή. Ανάλογα με το γνωστικό επίπεδο κάθε μαθητή οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες ποικίλουν από προγραφικές - προαναγνωστικές, δραστηριότητες πρώτης ανάγνωσης και γραφής και πιο σύνθετες δραστηριότητες (κατανόηση κειμένου, σύνθεση κειμένου, παραγωγή γραπτού λόγου, ορθογραφία, γραμματική, ανάλυση απλών λογοτεχνικών κειμένων, ανάλυση απλών αρχαιοελληνικών κειμένων από μετάφραση π.χ. Ομήρου Οδύσσεια). Σε κάθε περίπτωση αυτό που θεωρείται πολύ σημαντικό είναι η σύνδεση του κάθε μαθήματος με την κοινωνική παργματικότητα με στόχο την καλύτερη δυνατή κοινωνική τους προσαρμογή. (συμπλήρωση αίτησης, κατανόηση προκήρυξης, σύνταξη βιογραφικού κ.α.). Ως προς τον τρόπο διδασκαλίας αυτό που λαμβάνεται υπόψη εκτός από τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή είναι και τα ενδιαφέροντά του και οι ιδιαίτερες κλίσεις του. Η διδασκαλία σε κάθε περίπτωση είναι εξατομικευμένη και στο βαθμό που είναι εφικτό ελκυστική. Για το λόγο αυτό συχνά χρησιμοποιούνται υλικά όπως πλαστελίνη, πηλός, μαρκαδόροι, κυρομπογιές, κόλλες, μαγνητάκια, ειδικές κάρτες με εικόνες και λέξεις κ.α. Επίσης, εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας εφαρμόζονται στην πράξη προκειμένου να προσελκύσουν το μαθητή και να οξύνουν την αντίληψή του, π.χ. θεατρικό παιχνίδι, μίμηση ρόλων, ζωγραφική, χαρτοκοπτική,ψυχοκινητική κ.α.

Α.Σ., Μ.Π.

Πληροφορική

Οι ΅αθητές πρέπει να ΅άθουν να χρησι΅οποιούν τους Η/Υ σαν εργασιακό εργαλείο, να επικοινωνούν, να γνωρίζουν βασικές αρχές σχετικά ΅ε την τεχνολογία τους και να αναπτύσσουν δεξιότητες.
Επιβάλλεται ακό΅α να εξασκηθούν στις διάφορες τεχνικές και ΅εθόδους για την αναζήτηση πληροφοριών ώστε να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε νέες πηγές γνώσης.

Οι ΅αθητές πρέπει να είναι τελικά ενεργοί χρήστες του Η/Υ - να αυτενεργούν - και να ΅ην είναι ΅όνι΅α παθητικοί δέκτες των εντολών του εκπαιδευτικού παρά ΅όνον στο αρχικό στάδιο μετάδοσης της κάθε θε΅ατικής γνωσιακής προσέγγισης.
Bασικός στόχος είναι να ανοιχθούν νέοι ορίζοντες στους ΅αθητές και να ενθαρρυνθούν προς νέες κατευθύνσεις αλλά και να προκληθεί ζωηρό ενδιαφέρον για το αντικεί΅ενο στο οποίο ειδικεύονται ώστε αργότερα να λειτουργήσουν αποδοτικά και αποτελεσ΅ατικά στους εργασιακούς τους χώρους. Ση΅αντικό είναι να ΅άθουν να εφαρ΅όζουν πολλές από τις γνώσεις άλλων ΅αθη΅άτων στον Η/Υ και έτσι να γίνεται σαφής η διαθε΅ατικότητα του ΅αθή΅ατος της πληροφορικής.

Γ.Δ., Θ.Χ., Χ.Μ., Λ.Γ.

Κοινωνιολογία

Όταν μου ζητήθηκε στα πλαίσια της δημιουργίας και ανάπτυξης της παρούσας ιστοσελίδας, να γράψω ένα κείμενο όπου θα παρουσίαζα το μάθημα το οποίο και διδάσκω στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ναυπάκτου, ομολογώ ότι προβληματίστηκα ιδιαιτέρως. Και προβληματίστηκα, καθώς ως κοινωνιολόγος, έχω μάθει να δίνω προτεραιότητα στους ανθρώπους στους οποίους διδάσκω, και όχι στο τι διδάσκω. Κάπως έτσι θα προσπαθήσω να είναι και το παρών κείμενο.
«Μη έλεγχε κακούς, ίνα μη μισήσωσί σε έλεγχε σοφόν, και αγαπήσει σε. Δίδου σοφώ αφορμήν, και σοφώτερος έσται γνώριζε δικαίω, και προσθήσει του δέχεσθαι». (Παροιμίες)
Κάθε μέρα, σε κάθε μάθημα, αυτό προσπαθώ να έχω στο νου μου. Τα παιδιά να είναι ο «έλεγχός» μου, αυτά τα οποία θα με κάνουν σοφότερο, ώστε να μπορέσω εγώ να τα κάνω σοφώτερα. Αν πίστευα ότι ως καθηγητής κομίζω την αυθεντία και την γνώση, πλανάμαι πλάνην οικτράν. Εγώ και τα παιδιά, είμαστε ισοδύναμοι, έχουμε μία διαρκή διαλεκτική αλληλεπίδρασης, γνώσης, μόρφωσης, και πρωτίστως αγάπη.
Κάθε μέρα, προσπαθώ ως εκπαιδευτικός, να θυμάμαι αυτό που είχε ο πατέρας της Κοινωνιολογίας, ο Αύγουστος Κοντ: «Η γνώση, κάποτε κουράζει, η αγάπη ΠΟΤΕ».
Αυτό είναι το μάθημά, και αυτή είναι η ουσία του μαθήματος. Λεπτομέρειες, βλέπε στο αναλυτικό πρόγραμμα, που υπάρχει σε άλλες διευθύνσεις.
Ο καθηγητής ΚΕΑ
Βουτσινάς Ηλίας

Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή

Συμβάλλει στη σωματική και πνευματική καλλιέργεια των παιδιών, στην ενίσχυση της υγείας καθώς και στην αρμονική τους ένταξη στη κοινωνία.

Ειδικότερα:

  • Ανάπτυξη φυσικών ικανοτήτων (δύναμη, αντοχή, ταχύτητα, ευλυγισία)
  • Καλλιέργεια ρυθμού
  • Ορθοσωμική αγωγή
  • Ανάπτυξη κοινωνικών και ψυχικών αρετών (συνεργασία, υπομονή, θάρρος, αυτοπειθαρχία)
  • Ανάπτυξη αντιληπτικών ικανοτήτων (οπτική αντίληψη, ακουστική)
  • Σωματογνωσία
  • Διασκέδαση, ψυχαγωγία

Κ.Π., Ν.Μ.

Μουσική

Πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος της Μουσικής είναι η ανάπτυξη της αγάπης προς αυτή. Αυτό επιτυγχάνεται με βιωματικό τρόπο: έξυπνα και γρήγορα παιχνίδια που συνδυάζουν μουσική και κίνηση και συνοδεύονται από κρουστά όργανα (τύμπανα, ντέφια, τρίγωνα κλπ).

Τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν ευχάριστα παραδοσιακά αλλά και σύγχρονα τραγούδια, τα οποία συνοδεύουν με μουσικά όργανα (όργανα συστήματος Orff: ντέφια, ξύστρες, μαράκες, τύμπανα κλπ).

Τα μουσικά σύμβολα μαθαίνονται με απλό και προσιτό τρόπο μέσα από εικόνες, ήχους και ζωγραφικές παραστάσεις. Τα μουσικά ακούσματα και ερεθίσματα καλλιεργούνται μέσα από μουσικές ακροάσεις.

Ζ.Κ.